IFFR

IFFR is een bruisend cinemafeest, dat zichzelf constant vernieuwt, uitdagend is en soms licht anarchistisch. Het festival heeft een groot hart voor filmkunst, de stad Rotterdam en is gebrand op het zoeken naar de magische relatie tussen cinema en publiek. Gedurende twaalf dagen verandert Rotterdam in de internationale hoofdstad van de film en biedt het festival een breed publiek – met bijna 330.000 bezoeken – een gevarieerd en prikkelend programma. Samen met de stad verwelkomt IFFR meer dan 2.500 professionals uit de hele wereld, die naar Rotterdam komen om elkaar te ontmoeten, zaken te doen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Op weg naar de feestelijke 50ste jubileumeditie in 2021 steunt Stichting Droom en Daad IFFR om de internationale positie als toonaangevend filmfestival voor onafhankelijke film(kunst) te bestendigen. Samen zetten we Rotterdam in de schijnwerpers en vieren we de kracht van film.

IFFR TigerAwards-JandeGroen.JPG
Foto: Jan de Groen